Adaptabil.ro

9 pasi in cazul unui atac de panica

Desi literatura de profil abunda in sfaturi, metode si tehnici, m-am gandit la 9 pasi de urmat, care sa iti dea increderea ca poti stapani orice atac de panica.

Am scris acest articol din cauza ca cel putin 5% din noi se vor intalni cu atacul de panica in timpul vietii. In caz ca vezi un atac de panica venind sa se intalneasca cu tine, este mai bine sa iesi la o cafea si sa lasi pe altcineva in locul tau. Daca totusi nu poti evita intalnirea, ar fi bine sa stii cum sa te comporti.

In general apare pe un fond de stress, rate in franci elvetieni,  discutii placute cu seful despre deadlineuri si piata muncii, probleme de sanatate sau pur si simplu la cateva luni dupa ce soacra a hotarat sa locuiasca cu voi. Totusi poate sa vina aparent din senin, declansat de un stimul care are legatura cu tumultuoasa ta copilarie, stimul pe care urmeaza sa il descoperi impreuna cu psihoterapeutul tau (sau nu).

Daca mascatii bat la usa cuiva la ora 5 dimineata, este normal sa se declanseze un atac de panica in raspuns, insa daca ai un atac de panica in jacuzzi, in timp ce esti mangaiat de prietena ta, atunci exista anumite probleme.

Simptomele unui atac de panica sunt multe si complexe, insa e bine sa retineti ca in general se lasa cu cel putin 4 elemente din urmatoarele:  transpiratie, tulburari de ritm cardiac, tremor, senzatie de sufocare, greata, dureri (abdominale, precordiale), frisoane, caldura, amorteala, ameteala, senzatie de sufocare sau strangulare si multa multa frica, in toate formele ei.

Ce poti sa faci cand simti ca ai un atac de panica, care s-a incapatanat sa vina la tine si nu la altii ?

1. Recunosti ca ai un atac de panica si ca ai ghinionul de a te numara printre cei 5% vizitati de asa ceva

2. Te bucuri ca ai citit acest articol inainte si ca ai la tine toate elementele pentru a iesi cu bine din aceasta intalnire

3. Te retragi intr-un loc mai comfortabil, perete, colt, scaun, pat (daca suna la usa cand esti acasa)

4. Iti controlezi respiratia, inspiri adanc, tii aerul in piept si expiri prelung. Numeri respiratiile de la 1 la 10, cat tine atacul de panica

5.  Te gandesti care ar fi lucrul cel mai rau care se poate intampla. De exemplu daca ai fobie de inaltimi si esti in varful turnului Eiffel, in cel mai rau caz ai putea sa cazi jos si sa te faci bucatele. Mai rau decat atat nu are ce sa se intample, deci poti sa incepi sa te linistesti

6. Poti sa iti faci o mantra pe care sa o repeti in gand mereu, pana la terminarea atacului de panica (fara sa uiti insa de numararea respiratiilor). O mantra utila ar fi „Nu voi cadea, nu voi lesina, sunt in control, nu ma voi face bucati, nu voi muri!” Nu stiu daca va concura cu „Om mani padme hum” dar va va ajuta sa treceti de ce este mai greu

7. In loc sa combati gandurile negative, poti sa le lasi sa stea cu tine. Poti sa le spui ca nu le doresti, dar daca vor neaparat sa te invadeze, pot sta cu tine cat vor si sa te ajute cu respiratia si cu repetatul mantrei

8. Lasam fricile noastre sa stea cu noi ca sa ne cunoastem. Ne gandim ca este o senzatie perfecta sa ne exersam autocontrolul

9. Incetul cu incetul privesti in jur, la oameni, masini, cladiri, episoade din Southpark sau Seinfeld. Incetul cu incetul fricile tale se vor plictisi de personalitatea ta anosta si te vor parasi pentru cineva care le da satisfactii mai mari

 

0 Responses on 9 pasi in cazul unui atac de panica"

Leave a Message

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete și atribute HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Adaptabil.ro © Adaptabil. Toate drepturile rezervate.
x
Click aici
pentru a te inscrie la cursul gratuit de Inteligenta Emotionala. Au mai ramas:
Zile
Ore
Minut
Secunde