
In timp ce in tot spatiul virtual, raul cel mare se lupta cu raul cel mic ca intr-o telenovela de Tolkien, incercam sa mai urc o treapta in dezvoltarea mea personala, cersind ajutorul social media in lupta cu politicile de garantie ale balaurului Emag.
In ultimii 7 ani mi-am cultivat adictia fata de Emag, cumparand 3 laptopuri, tableta, telefoane, frigider, consola, gadgeturi si 5 carti la reduceri despre cum sa reusesti in business. Garantiile si facturile erau online, curierul ajungea la timp, lumea parea draguta la telefon si la ultimul Black Friday am adormit cu laptopul in brate asteptand sa se deschida siteul, intocmai ca intr-o poveste de dinainte de 89.
Emag reprezinta bestbuyul romanesc, dovada vie ca si la noi lumea putea comanda ultimele gadgeturi pe net, fara sa primeasca ambalaje goale sau fara teama de a schimba produsul daca acesta nu corespunde descrierii tehnice. Emagul anilor 2005 era echivalentul aspiratiei de a avea buticuri in anii 90 sau hypermarketuri cu parcare in anul 2000. Pe scurt, pentru mine, reprezenta visul american inflorit in matrixul romanesc.
Acum 2 saptamani, mi-am depus laptopul Acer in service pentru o pata de culoare care a aparut pe ecran. Mai aveam o luna pana la terminarea garantiei si ma simteam ca si cum as fi castigat marele premiu la 6 din 49. Reuseam sa insel sistemul si sa imi repar laptopul pe banii firmei Acer, chiar cu o luna inainte de expirarea garantiei.
Dupa 2 saptamani de asteptare, am primit un email de la doamna Cristina Gheorghe prin care ma anuntau suav ca „In urma verificarilor efectuate s-a constatat ca produsul receptionat din partea dvs …..bla bla….., prezinta LCD spart, acesta fiind directionat in vederea solutionarii catre centrul autorizat de service al furnizorului. Confom conditiilor mentionate in certificatul de garantie, nu se ofera garantie pentru defectiunile aparute ca urmare a nerespectarii conditiilor de transport, pastrare, punere in functiune,exploatare si intretinere, a manipularii defectuoase”.
Evident povestea era urmata de un deviz de 120 de euro+tva, care reprezenta jumatate dintr-un laptop nou…..pe principiul hotului care s-a intalnit cu prostul, in conditiile in care un display nou costa cam 350 de lei, cu montat cu tot.
Am inteles ca Matrixul e mai abil decat credeam si ca nu e usor sa fii Neo in ziua de azi…..totusi am ramas cu niste mici nelamuriri referitor la povestea cu garantia. Dupa cum vedeti si in poza de sus, laptopul nu avea semne de bruscare, deschidere, zgariere sau alta agresiune fizica. Singura agresiune suferita de acest laptop a fost agresiunea verbala, pentru ca mergea incet si facea doar ce dorea el.
Intr-un efort de de a-mi largi dezvoltarea personala, am intrebat reprezentantul Emag de la ce provine aceea ruptura interna care nu putea fi decontata de catre Emag, iar acesta mi-a spus ca ar putea aparea daca as fi asezat lucruri pe el sau daca l-am transportat necorespunzator.
Deoarece nu m-am gandit sa folosesc laptopul ca etajera sau ca si cantar, m-am gandit ca poate nu l-am transportat corespunzator. Poate trebuia transportat intr-o cutie speciala din aliaje speciale de aluminiu, in folii speciale de poliuretan si in torpedou refrigerat. Poate nu l-am pastrat intr-o camera vidata, special amenajata de NASA pentru conservarea laptopurilor Acer. Poate nu l-am pus in functiune bine, nu l-am dezinfectat dupa fiecare folosire, nu am folosit manusi de unica folosinta, nu l-am depozitat intr-un butoi de stejar sa se matureze.
Cat despre manipularea si utilizarea defectuoasa….oare ar fi putut proveni din faptul ca laptopul a fost silit sa navigheze pe prea multe siteuri XXX ?
In fine toate acestea raman pentru mine intrebari fara raspuns, insa va rog sa ma ajutati in demersul meu de dezvoltare personala si sa imi spuneti ce institutii si organizatii care se ocupa cu protectia consumatorilor as putea contacta ? Ce ati facut voi cand ati fost in situatii asemenatoare ?
OPC
OPC e inclus automat. Multumesc mult!