
Nu doresc sa comentez calitatea produselor sau serviciilor oferite, insa de fiecare data cand am avut contact cu vanzarile directe, de la oale de gatit si purificatoare de aer pana la asternuturi din lana de oaie, m-a uimit stilul agresiv, manipularea grosolana si lipsa de etica a vanzatorilor si a companiilor implicate.
1. Desi multe companii din vanzari directe sunt un no name, pentru ca nu investesc in crearea unui brand, incearca sa confere aparenta de seriozitate, calitate, exclusivism si inalta clasa. Oamenii lor de vanzari arata ca niste ciocli, in costume prost croite si camasi albe, cu zambete false si grimase acre cand cred ca nu se uita nimeni la ei, trancanind tot timpul despre valori, calitate, punctualitate, exclusivitate sau succes. In general publicul este invitat in niste sali de hotel, pentru a promova imaginea companiei, insa nu se ofera un pahar de apa sau un loc de parcare gratuit.
2. Prezentarile de vanzari directe sunt impanate cu rezultate din studii clinice sau statistice, greu de verificat, platite de obicei de companie (deci evident favorabile). Indiferent pe ce vapor din China sau sat din Vietnam au fost facute produsele, speakerul va vorbi in cascade de emfaziune despre calitatea germana, experienta de zeci de ani, valori, misiune si viziune. Este o discrepanta evidenta intre fapte si vorbe. Incercati sa intrati pe forumuri si sa cititi si niste pareri sincere a unor oameni care au folosit produsele!
3. Speakerul va incerca sa iti induca o stare de frica si anxietate. Produsele folosite de tine astazi iti afecteaza sanatatea si produc boli groaznice. Daca in prezent nu folosesti produsul lor exista o multime de probleme foarte grave. Este greu de imaginat viata ta in continuare fara o schimbare radicala!
4. Exista solutii si acestea sunt furnizate de produsele companiei respective. Nu poti sa stii cum s-a desfasurat viata ta pana acum, fara a folosi produsele respective. Ele te vor ajuta sa obtii tineretea fara batranete, statut social, succes, eficienta, comfort, invidia vecinilor sau ma rog orice mintea ta crede ca isi poate dori.
5. Intamplator pentru cei prezenti acolo exista o oferta speciala, care evident ca ati ghicit, este valabila doar pentru aceea prezentare, sau doar in aceea zi. Dar pentru ca cei prezenti acolo sunt speciali si norocosi (adica au avut timp de pierdut venind pana acolo), ei pot beneficia de aceea oferta speciala din aceea zi, spre deosebire de restul lumii care nu va mai avea aceasta posibilitate. Cat de tampit trebuie sa fii, pentru a crede asa ceva ? Si totusi….s-ar putea sa ramaneti…surprinsi de cei din jur
6. Pentru cei nehotarati, compania mai ofera o reducere, un cadou, un bonus special, valabil…..ati ghicit….doar pentru cei prezenti in sala. Daca crezi ca nu ai avut noroc in viata, acum tot ghinionul tau s-a compensat prin simpla ta prezenta la aceasta prezentare de vanzari directe. Tot ce ai de facut este sa profiti de aceea unica oportunitate.
7. Se dau premii, tichete, cupoane sau bonusuri care iti confera un avantaj in plus. In momentul in care cineva este reperat ca fiind interesat, oamenii de vanzari se reped hamesiti asupra persoanei, ca haitele de maidanezi din Berceni, iarna. Practic orice om care mimeaza orice urma de interes, este asaltat cu o salbaticie demna de o lupta de gladiatori.
8. Dupa prezentare, oamenii sunt intrebati daca ar fi interesati si de ce. In momentul in care dezvaluie motivul pentru care ar fi posibil interesati sa cumpere acel produs (de ex. vreau sa ii ofer cadou ficei mele o nou set de oale) se declanseaza o pleiada de tehnici proiective centrate pe manipulare emotionala (cat de fericita si multumita va fi fiica, cand va gati din acel nou set de oale, etc).
9. Oamenii care lucreaza in vanzari directe nu sunt si nu vor deveni prietenii vostri. Indiferent daca aveti nevoie de produsele lor, de alte produse, sau de niciunul, ei au o singura oferta de promovat – produsele lor. Pentru o scurta perioada de timp, ei pot mima preocuparea fata de interesele voastre, dar nu au decat o solutie si un scop, sa isi vanda produsele.
10. In vanzari directe se lucreaza doar pe perioada prezentarii. De aceea vanzatorii vor face eforturi supraomenesti de a va forta sa achizitionati acel produs pe loc. Pentru ei sunteti niste tinte, iar daca au ratat nu vor mai avea a doua oportunitate. Salariul lor, masina lor, ratele lor la casa depind de puterea lor de manipulare. Orice cumparator normal ar cere un interval de gandire, pentru a cerceta alte produse, preturi, comparatii. Insa misiunea lor este de a manipula teama, lacomia, frustrarea si furia ta, pentru a pleca incaltat de acolo cu produsul lor. Este vorba despre vanzarea emotionala in cea mai pura forma.
11. Oamenii din vanzari directe sunt instruiti luni de zile pentru a va manipula sa cumparati.Timp de ore intregi invata cum sa raspunda la obiectiile voastre legate de pret, calitate, servicii sau intretinere. De aceea confruntarea cu ei este inegala si consumatoare de energie.
12. Indiferent de cat de entuziast esti de un produs, respira adanca, numara pana la 10 si pleaca acasa. Citeste pe forumuri tot ce gasesti despre produs, compara ce ofera si altii, dupa care poti lua o decizie. Iti garantez ca oferta unica si marea oportunitate va ramane si peste cateva zile!
In zilele urmatoare va voi povesti cum au decurs unele prezentari la care am participat.
Voi la ce prezentari de vanzari directe ati fost ? Cum vi s-au parut ?
0 Responses on Vanzari directe – 12 lucruri de stiut"